UNDERBARA PONNY

Idag var jag och Ramadja ute på äventyr! Vi åkte faktiskt till mammas kompis Gunnel (som är dressyrtränare) och tränade dressyr! Har ridit för Gunnel förrut, men med Dusty, måste säga att hon är bäst!

Vi siktade inte in oss på att rida i någon form, utan mer för Ramadjas del, få igång sina bakben. Dem är väldigt "raka" när hon skrittar/travar och i galoppen är dem värst. Så idag blev det att få dem att böja på sig. När hon väl gör det så kommer magen att "höjas" och det kommer bli lättare för henne att arbeta.

Sen gjorde vi även övningar på mittvolten att vi skullte flytta ut bakdelen, antagligen in mot mitten eller utåt och måste säga att det gick förvärnade värt bra! Trots att hon är högbrunstig.

Gunnel tyckte det såg jättebra ut och att Ramadja, trots allt vart fölsto och inte så mycket utbildad att hon var duktig och arbetsvillig.

Nu kommer vi till det jag behöver träna på, vilket jag gör som skjutton och det är att böja in armbågarna när jag rider. Det börjar släppa, men jag har aldrig liksom haft tid att "finslipa" min sits, har alltid varit i fokus att få Ramadja "utbildad" om ni förstår vad jag menar. Men nu skall jag bannemej "finslipa" den ännu mera! Någon som har bra tips? :)

Blir varken bild eller film, mamma glömde av att vi hade med oss kameran :( Fast jag vet faktiskt inte om mamma vet hur systemkameran funkar, hmm..

Men iallefall så var hon superduper duktig idag, helt underbar ♥

Söt gammal bild på Ramadja i transporten ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0