Plugg + ridpasset igår

Har 2 prov denna veckan, och flera löxor så det kommer jag definitivt prioritera innan bloggen. Jennifer har det likadant ju, så somsagt blir bloggen lidande. Men antar att ni kära bloggreaders har plugg också? Det är verkligen inget roligt väder ute, det är grått och kallt tunga regnfyllda moln och även lite kvavt och blåsigt. Vart tog solen vägen? :(

Aja, igår red jag ett dressyrpass med Dolittle i paddocken! Det gick faktiskt rätt bra. Jobbade mycket med galoppen, galoppombyten och så. Red i ett S och bytte galopp över medellinjen. Han jobbade på bra! Det var faktiskt en riktigt bra övning för honom, för att när man jobbar med galoppombyten så får hästarna jobba väldigt mycket med ryggen, detta gjorde att han sökte sig neråt och efter några varv på S:en gick han i en fin mjuk form och var mjuk i munnen! Jag exprimenterade lite, och lossade stödet i yttertyglen, och då blev han verkligen mycket jobbigare att få ner i form. Det kanske inte mörks, men man måste ha ett stadigt stöd när man rider Dolittle, annars går det inte och han blir jätte tvär!

Min nätverksanslutning funkar inte alls på min dator, så sitter vid mammas dator som är ansluten till ett annat nätverk. Jag har därför ingen tillgång till bilder.

Hörs senare antar jag, kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0