Läsar fråga

Kom och tänka på en sak sist jag skulle åka och tävla, när jag gjorde iordning alla grejer och packade in i bilen. Jag började tänka på hur JAG förebereder mig inför tävlingen, mentalt?
Och jag kom fram till att jag inte förbereder mig särskilt mycket mentalt alls, det är så mycket runt omkring att jag inte riktigt hinner förbereda mig själv mentalt, utan bara fixa all utrustning, ryktining, packning, mocking osv!
Det enda jag gör är väl att tänka: "Det här klarar jag och Dolittle"

Jag är även lite så att jag vill direkt in på banan när jag kommer till en tävlingsplats och slippa trånga framridningsplatser och framhoppningar. För när jag väl är inne på banan så kör jag, älskar att vara inne på banan! Gillar bara inte allt runt omkring. Men det bror ju väldigt mycket på vilka sorters människor jag har omkring mig, hur dom rider, hur dom beter sig på framhoppning etc.

Om du tävlar, hur brukar du förbereda dig mentalt inför en tävling? Eller är du som jag, som inte brukar förbereda mig något speciellt?

Det skulle vara jätte intressant att höra, och få tips att ta åt sig. Tävling handlar ju trots allt om rutiner, innan man fått in dom är det jättesvårt. Men det ska jag se till att jag får snart!

Det är ju trots allt jätteroligt att vara inne på banan och bara flyga över hindrerna i full fart (vilket det brukar gå i när man rider min herre hehehe)


Söt hästen




Kommentarer
Postat av: Ebba =D

Brukar lyssna på musik, försöka slappna och koppla av men koncentrera mig på att tagga, för det är sådan jag vill ha Spice, lugn och konttrollerbar men samtidigt köra järnet!!! =D Det funkar bra för mig, har bara testat det inför tävlingen i borås, det funkade ju asbra! Och att absolut inte stressa, hellre en timma mindre i sängen och sova hela eftermiddagen! =)

2011-05-04 @ 17:01:50
URL: http://nettlehill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0