Ingen bra dag igår

Jag är så ledsen och besviken. Jag skall alltid ha en sådan jävla otur hela tiden när det gäller hästarna. Men iallefall så var det ingen bra dag igår. Kan väl säga att ena stunden rasade hela mitt värld ihop ..

Började redan på framhoppningen av förklassen där hon stannade på räcket flera gånger. Fick över henne två gånger och dem två gångerna gjorde hon sådana hopp som Ramadja gjorde i Borås när hon hade ont. Jag lovar, men det var längesedan jag blev så ledsen, den senaste gången var när Ramadja hade ont.

Förklass: Strök mig men jag beslutade mig för att enda testa sen igen på framridiningen av lagklassen och se hur hon skulle kännas då.

Lagklass: Hon gick lite bättre då så då tog jag valet att åtminstonde testa att hoppa banan. Väl inne i ridhuset stannade hon på första, vi kommer över men stannade sedan ut oss på det andra. Klappade om henne ordentligt, hon hade gjort sitt bästa. Jag kunde inte begära mer utav henne.

Vi vet inte vad det är med henne. Vi kollade ryggen extra noga då det var i den det förra problemet satt i. Men vad vi tror är det att eftersom Dusty måste åka brett =(ensam i en transport så man får flytta på mellanväggen så att hon får hela utrymmet) och den här gången åkte hon tillsammans med Esse vilket innebar att hon måste ha spänt sig en massa. Idag var hon på piggt och gott humör så vi får hoppas på att det är att hon har spänt sig så sjukt mycket som ligger bakom det hela. Försäkerhets skull skall en kotknackare komma hit och känna på Dusty. SÅ vi får väl hoppas på att lilla prinsessan är frisk! <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0