Hemma igen!

Var ju som sagt och tävlade Klaras lillasyster Almas d-ponny Ponnyranchens Pirat idag.

Framridningen: Seg och så men jag fick nog igång han ganska bra tillsut.
Framhoppningen: Tog bara räcket 2 gånger då det var super trångt. Ville inte "riskera" något.
Lagklassen: Vi kommer in, en lite små tittig Pirat gillar inte att det blåser. Får bra fart på honom mitt ettan, stopp. Kommer en andra gång, ännu bättre fart men tvärnit. Och en tredje gång, nu la jag även till spöt och "röt" till (något jag ALDRIG gjort förut, tkr det inte är särskillt trevligt för den delen heller, men aja, försökte) Och ännu ett tvärnit. Tredje gången vi kom mot det var det faktiskt i fullt fart. Men nixpix, han ville inte. Har hört att han är väldigt envis också, haha!

Ser ingen anledningen till att vara besviken. Andra gången jag rider honom, första gången jag hoppar bana och tävlar honom. Första gången på flera år Pirat vart på en "riktig" tävling. Tar tid att vänja sig ;) Jag är nöjd!



här trodde jag faktiskt han skulle hoppa, men blev en krash in i hindret istället (jag åkte in av dock..)



Här tog det stopp igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0