HAHAHAHAHAHA

Dog lite men tyvärr så finns det ju idioter som inte förstår så värst mycket.

Tro mig, jag känner Dusty väl. Hon är ponnyn som hoppar guld. Hon älskar det!

Men i söndags var det tvärtemot, hon snubblade näst in till hela tiden, när hon stannade vart verkligen stopp "Nej jag vill inte/Nej jag tänker inte", hon stretade verkligen emot så det skrek om det. Hon var jättestel och konstig i höger varv och tryckte sig inåt mot mitten hela tiden, hon var stark och konstig i sin mun - ville inte sammarbeta.

Transporten är faktiskt en utav anledningarna. Det vet vi nu. Inte alla ponnyer som står och spänner sig så dem skakar när dem åker för trångt. Dusty kanske inte gjorde det i söndags men hon har gjort det några gånger. Varför vi valde att åka två var för att vi ville testa, eftersom det var såpass längesedan hon gjort det.
Och ja, hon kanske inte hade en bra dag. Men det tror jag knappast.

Men våren är också en jobbig period för henne. Hon är allergisk (vad vet vi inte), eftersom hon har eksem ställs det om en del i hennes kropp och så har hon faktiskt en liten vårförkylning.

Och om hon nu går så himla fint på lördagen, på söndagen går det skit, hon stretar emot och allt. Och sen på måndagen är hon lika pigg och glad som vanligt? Jo, då har vi faktiskt ett ganska bra skäl till att tro att det är transporten.

Och för det sista, Dusty är 16 år. Det är andra gången med MIG (På lokal nibå, eftersom vi tävlat CR) som hon tävlar! Inte andra gången i sitt liv. Dusty har gått upp till LA hoppning och tävlat med föregående ryttare. Så hon är ju knappast ourtinerad.

Hoppas ni får en tankeställare nu. Det är inte "Bara"






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0