Gårdagens ridpass

Jag provade ju som sagt en ny sadel, skit bra verkligen! Nu kan man liksom "sitta upp" För den andra sadeln jag har tvingar en bak i en stolsits och man får väldigt ont i ryggen av den. Av det kan jag ha fått spänningshuvudvärk.. Men jag ska prova den här sadeln idag igen, känna på den lite mer. Jag har provat den innan, men en gång när jag precis suttit upp (med den sadeln) så fick han panik och började bocka och kicka, setgarade pch höll på. Vi trodde att det var pga sadeln men, för den gled bakåt då FAST vi hade spänt sadelgjorden.

Men den gled lite även igår, så får ha förbygel.. yeye ;) Jag red ju även utan martingal, så äckligt stor skillnad på honom. Men jag red iallafall i paddocken, jobbade lite dressyr. Korta och länga stegen, galoppombyten på ett S, övergångar och sånt basic. Han var på ett "vill inte samarbeta vill ut i hagen" humör igår, fyy. Men han gick fint tillslut. Var även ute i skogen ;)

Nu ska jag chilla lite, sen ska jag rida. Får se vad jag hittar på!
Hare gött.


snygg häst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0