TYPISKT

Yep, lite små ledsen, det är jag.
Allt var så perfekt, jag var lugn, Dolittle var lugn, lastade och han gick på direkt för första på över ett halv år. Han är lugn i transporten, ger honom några morötter och han står och käkar hö från sitt hönät. Vi hade även lastat Pirat, och satte oss i bilen för att köra, jag och mamma med Dolittle i transporten och pappa och Alma med Pirat i sin transport. Vi startar motorn, och jag vevar ner rutan för att fråga om pappa var klar så vi kunde köra, men då går självklart inte deras bil igång. Vi provar med allt men den går inte igång. Det tog jätte lång tid och om vi skulle lasta ur hästarna skulle inte Dolittle vara lätt att få på, dessutom var han lugn. Men tillslut blev han väldigt otålig och började trampa ängsligt, han blev rastlös. Jag klappade honom och pratade med honom men det hjälpte inte. Han blev helt galen och stegrade och fastnade med ena benet över bommen, *tro mig, den är rätt höjd* Men som tur är har vi ju hög säkerhet i transporten och säkerhetsbommar så vi fick loss honom. Vi lastade ur honom för att se att han mådde bra, vilket han gjorde men han var väldigt uppstressad, och det var inte läge att lasta på honom igen - det vore inte schysst alls mot honom!

Men jag gick och lugnade honom en bit och satte mig i gräset längre bort så han fick beta.
Vi åkte iväg med Pirat iallafall.

Jag är väldigt besviken och ledsen för var verkligen taggad. Men sånt här händer, jag skyller inte ifrån mig på någon, för det var ingens fel att det blev såhär.
Och förresten så var Östadkulle inte något bra ställe alls, JÄTTE trång framhoppning, jättesmal verkligen! Alldeles för många inne på framridningen var det också. Och dom hade en lastbil som dommartorn som väldigt många hästar regareade på.

Men aja, inget ställe är perfekt!! Nu är jag taggad för finalen av Gotacupen, det ska bli roligt att komma iväg på tävling.

Ska även berätta en väldigt rolig grej sen, nu ska jag ut och göra stallet! :)


Super söt och gammal bild!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0