Ingen tävling

Hej. Idag på tävlingen så var allt bara fel, han var jätte stissig och taggad och det brukar han iof bli på tävlingsplats men detta var ÖVERDRIVET, jag lovar det var ett helvete. Så jag tänkte att om det inte ens funkar från marken, vad är det då för mening att sitta upp? Sen hade jag även mått illa hela morgonen, as konstigt :s

Jag var aldrig riktigt nervös, för jag skulle ta detta som en tävling mot oss själva och inte köra järnet då det är våran första för i år? Hade satsat på en fin grundomgång, och efter som det var A:0 A:0 (man hoppar omhoppningen direkt om man gått felfritt i första fasen) så skulle jag satsa i omhoppningen om det kändes bra!

Så vi strök mig, och skulle åka hem. Men då tar det över en timma att lasta honom?! :o Han brukar alltid gå på transporten när man är hemma, jätte lätt om man har morötter och kraftfoder samt två sträkta linor som stöd, men han brukar alltid krångla på vägen hem, asså tillomed från träningar när vi är helt ensamma på en hel parkering? Haha, knäppgöken min ♥

Men när jag kom hem så fick han komma ut i hagen och leka av sig lite, sedan kom min storasyster så red vi först ut en kort skrittrunda i skogen och sedan jobbade vi i paddocken! Vi red i säkert över en timma sammanlagt med skogen + paddocken! Dolittle var helt lugn och fin, nästan lite sömnig! Jag satt även upp på Blondy, hon gick jätte fint! Vi jobbade mycket i höger varv då hon har svårt för det, hon gick jätte fint i högergaloppen till slut och gick i jätte fin form! Så jag är ändå nöjd över dagen.

Nu känns det som mitt batteri håller på att laddas ur, har varit uppe sedan halv 6. Nu ska jag plugga, spanska skit och engelska, bläää. Sen ska jag mysa framför tv:n med kanalen på nummer 4! Sista avsnittet av solsidan idag, buhu! Vi ska tjocka oss med glass hihi.

Kommer nog lite mer inlägg ikväll! Förlåt för den dåliga uppdateringen!

Jennifer har gjort den underbara bilden♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0