Vem är jag, och hur hamnade jag här??

Jo, så här är det: jag heter Victoria Gustavsson och jag fick frågan av Klara om jag ville gästblogga lite under de dagar hon och Jennifer är på ridläger!-Jajamen! säger jag utan ha det minsta aning om vad jag ska skriva om ;) Men nu har det dykt upp lite idéer!

Tänkte till att börja med presentera mig lite.

Jag känner familjen Vasell sedan ett par år tillbaka, träffade dem först gången när de skötte en haflinger vid namn Lord som min nära vän hade då. Sedan dess har det rullat på, och vi träffas mest i hästsammanhang, men även andra stunder med.Både Klara och Alma har ridit lektion för mig det senaste året, till en början väldigt sporadiskt, men sedan slutat av vintern mer regelbundet. Det har i huvudsak vart i dressyr, jag är ju dressyrtant själv ut i fingerspetsarna ;) Men nåt hoppepass har letat sig in här och där med.Tänkte ta i nåt inlägg hur de utvecklats under tiden jag hjälpt dem :)Familjen är även så snäll och låter mig rida lite då och då, och ingen är gladare än jag, som ett litet barn på julafton! Tänkte berätta lite om hur jag upplever hästarna med i nåt annat inlägg!

Jag själv har ridit i 24 år nu, är i princip uppvuxen på Bollebygds Ridklubb ;) Har till och med jobbat som ridlärare där under ett par perioder! Har i tio år haft egna hästar, allt från ung fullblodshäst till shetlandponny. Innan dess hade jag några foderhästar. Har mest hållt på med dressyr, vart ute och tävlat en del, med blandade resultat. Blev för många år sedan hopprädd efter ett gäng med smärtsamma avtrillningar. Men skam den som ger sig, har hela tiden försökt mig på det där med hoppning, men utan att rädslan ger sig, men nu verkar det släppa! Har fått hoppa lite på Dolittle och Pirat och nu börjar det ta sig! Men höjderna väntar vi med, huvudsaken att jag gör det utan att bli rädd igen.

Numera har jag inga egna hästar, sista flyttade förra våren, både ekonomi och intresse svajade ordentligt. Men nu börjar det komma tillbaka, men häst skaffar jag inte igen (i alla fall inte inom den närmsta tiden). Rider lektion på ridskolan en gång i veckan för att hålla igång min egen ridning och så är det trevligt att träffa alla i gruppen och prata en stund :) Har allt skaffat mig en favorit där och det har blivit Ville! Han var lite tokig i början dock, haha!

Men nu är tjejerna iväg på läger hos Gunnel, och jag måste erkänna att jag är lite avundsjuk, saknar det där med att vara på ridläger, men jag får ju äran att hålla liv i bloggen lite! Ska göra mitt bästa, mellan jobb och annat!

Var hos Vasells vid kvart över sju i morse för att följa med tjejerna när de skulle åka iväg och efter en aning tröglasatad Dolittle kom vi iväg, och kom upp till Gunnel bland de första. Lovisa vände hem för att hämta Pirat, medans jag stannade med Klara och vi tillsammans med Gunnel kolla in hagen deras hästar skulle stå i. De kommer få det så mysigt! Så fort ponny nummer två vart på plats så blev det hemgång för oss andra som inte hade lyckan denna gången få vara med på ett ridläger!

Ha det så kul tjejer!!

Oj, vad långt detta blev, hoppas nån orkat läsa :)

Får bli bilder på mig och båda ponnysarna, trots allt jag som presenterar mig idag ;) Men börjar med en bild på mig och Ville :)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0