Hoppträningen var..

.. GRYM!

Är riktigt nöjd över Dolittle, har en skön känsla för Måndag. Victoria började värma upp honom medans jag släpade fram bommar och hinder. Sedan kom Fanny och Becky, och då fortsatte vi med att sätta upp en linje på långsidan, ett räcke på den andra långsidan, och två hinder på diagonalen åt båda hållen, så man kunde hoppa på en båge.

Sedan satt jag upp på Dolittle, han kändes fin, lite sommartrött var han allt, men så är det! Dom måste faktiskt få beta och slappa.

Iallafall, så värmde jag upp på ett hinder på diagonalen, fortsatte succesivt och hoppade sedan en bana.
Höjde räcket till 90, och dom andra hindrerna låg på 80-85 ungefär! Funkade precis som det ska, han hade fin bjudning, och gick bra att räta upp i kurvorna!

Vidare till Blondy då..

Hon var rätt seg för att vara Blondy, men hon ska nog börja brunsta snart, IGEN. Hon blir seg innan hon ska brunsta, och lite små sur, men hon mjuknade till slut och gick riktigt fint stundtals! Vidare till hoppningen med henne.. Värmde upp på ett räcke på diagonalen med henne också, fortsatte succesivt. Hoppade i slutet en bana på 60 cm, funkade bra! Eftersom Blondy bara är grundutbildad, och inte hoppat särskilt många banor eller ens startat CR, så har hon det lite svårt men det funkade faktiskt. Hon änslar att hoppa, och stannar väldigt sällan, så skulle det vara ngt fel blir det antagligen rivning. Men hon rev inte idag så jag är stolt! Hon har verkligen potential!

På måndag vill jag bara vänja Blondy vid tävlingsmiljö. Vem vet, hon kanske blir en helt annan häst? Jag är faktiskt inte ett dugg nervös. Man är rätt cool när man sitter på Blondan ändå ;)

Victoria tog lite bilder men jag har inte fått dom. Lägger upp dom så fort jag får dom!


Söta Blondy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0