Hemma från Borås&dagens ridpass

Hej!

Nu är jag hemma från Borås. Jag fick med mig lite grejor hem ;) Bland annat ett par nya stall/ridskor.

Ridpasset tidigare idag gick jätte bra! Vi jobbade mycket med form, avsaktingar, volter osv.
Finns inte så mycket att säga, förutom att jag "hittade en ny knapp" på honom idag.
Ni såg ju några av bilderna förut!

Jag började med att jobba honom i en lång och låg form, jag kortade sedan succesivt upp tyglarna. Vi jobbade mycket med stöd på yttersidan också.

Det jag behöver träna på är att räta upp mig, en sakda från förra sadeln. Den förstörde verkligen sitsen, men nu är det stor skillnad, jag sitter mer upp nu. Och han trivs SÅ mycket bättre nu med den nya sadeln, han kan jobba och röra sig mycket bättre.


Vi jobbade även med att länga och korta steg







Dagens "outfit"
* Gold Medal schabrak
* Mountain horse ridbyxor
* Race safe ridväst
* någon random CRW hjälm
* Horsehead ridstövlar



Kommentarer
Postat av: anna

Rider du med martingal även i dressyren?

Är det för att han lätt blir stark eller av någon anledning. Fin blogg :D

2011-06-02 @ 19:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0