Hästmänniskor

Många hästmänniskor klarar bara inte av att se andra lyckliga. Om man till exempel gått en bra runda, så går det inte att undvika att man ser några längre bort som pekar och viskar för att dom inte gått felfritt. För att vi hästmänniskor är troligt snabba på att döma.

Nu tar jag ett exempel, har en häst öppet munnen i någon sekund så är man plötsligt världens djurplågare och hästen lider. Men varför ska det vara såhär? Tycker NI att det är kul att få onödiga kommentarer och se folk viska? Isåfall, skönt för er, för då slipper ni skiten.

Jag brukar blunda för det där, jag har lärt mig det med tiden. Men varför ska man ens ha behövt uppleva känslan av att få en elak kommentar rätt upp i ansiktet? För mig är det bara.. ja vad ska man säga, hur ska man uttrycka sig? Jag menar, vad är det mer än, onödigt?

Jag skulle ALDRIG gå in på en blogg/annan hemsida för att slänga in en elak kommentar. Man kanske inte menar något elakt, men man vet inte hur personen som får kommentaren tar det. Man får tänka sig för riktigt noga. Du kanske träffar en öm punkt genom att säga vissa saker? Men då är det plötsligt personen som får kommentaren som det är fel på, då kan inte den personen ta kritik helt plötsligt.

Som många som följt bloggen länge redan vet, så har jag och Jennifer varit en hårsmån från att lägga ner bloggen pga av mycket elaka kommentarer en period. Ibland får vi elaka kommentarer, självklart får vi det fortfarande, men dom sorterar vi numera bort.

Jag tycker att många kan ta sig en funderare när det gäller detta. Varför ens gå in på en blogg och skriva elakt?
Vi håller på med hästar för att vi tycker att det är roligt. Vi lär oss och utvecklas. Vi lyckas inte alltid, det gör ingen. Men vi fortsätter ändå och bjuder så gärna på både vpra med/motgångar.

Glöm inte att detta inte är ett inlägg med kritik mot en enskild person, utan det är bara mina tankar och funderingar.



Kommentarer
Postat av: Magnus Vasell

Kloka ord!

2011-06-17 @ 16:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0