Hästfilmer som berört mig

Jag har tre favorit hästfilmer och det är Hidalgo, The horsewhipserer och Black Beauty, dem båda är filmer som verkligen berör. Och jag kan inte se på någon utav dem utan att jag blir tårögd.


Black Beauty, den har nog alla hästgalna sett. Det finns två olika verisoner (finns flera, men just "film") vad jag vet. Jag har sett båda och min favorit är ja den ni ser på bilden, när han stegrar på filmfodralet. Den har vi här hemma och åh, jag älskar den! Hemsk är den men med ett fantastiskt budskap. Black Beauty handlar om hingsten Black Beauty som börjar sitt liv bra, men sedan säljs till olika ställen där folk behandlar han olika. Men Black Beauty gör alltid sitt bästa, han möter det bästa och sämsta hos människan.



Hidalgo, verkligen en utav dem bästa filmer jag sett. Dessutom är den verklighetsbaserad. Den handlar om en cowboy vid namn Frank Hopkins som har en mustang vid namn Hidalgo. Hidalgo är påstådd till att vara världens snabbaste häst och tillsammans har dem vunnit en massa långdistanser. En shejk i något arabland får höras talas om dem och blir förolämpad eftersom enligt han har han världens snabbaste häst. Shejken utmanar Frank och Hidalgo i ett långdistanslopp där nästan fler dör än överlever. En film som har allt, åh, jag älskar den!



The horse whisperer, en mycket fin film. Den handlar om en tjej vid namn Grace och hennes häst Pilgrim som under en ridtur tillsammans med sin kompis och hennes häst blir påkörda. Kompisen och hennes häst omkommer medan Grace och hennes häst blir allvarligt skadade. Den enda som verkar kunna rädda Pilgrim, är cowboyen Tom Brooker, som anses kunna prata med hästar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0