hallo hallo

Nu är jag vaken!

Tänkte skriva lite om dessa tre dagar vi varit borta nudå! :)

MÅNDAG:

Första passet: Red i padocken, gick bra! Inga konstigheter alls, dock lite förvirrad ponny på ny plats. Men han skötte det bra.. Funkade som det skulle som sagt.

Andra passet: Markarbete i padocken, mycket avståndsövningar. Jobbade mycket med att korta och länga hans steg i både traven och galoppen.

TISDAG:

Hoppning stod på schemat, det ståg ett hinder på varje kortsida och långsida. Vi skulle hoppa i ström, var tvåa så han blev lite hetsig. Han hamnar lätt i korsgalopp, så får möta upp honom väldigt mycket för skänkel. Det funkade som det skulle till sist!

ONSDAG:

Hoppning och dressyr. Vi jobbade på A & C volterna, sedan mycket skänkelvikningar längs fyrkantsspåret, funkade brao! Sedan började vi att värma upp på ett hinder som låg på 50 cm. Hoppade sedan en bana på 50-60 cm. Sen hoppade jag en bana där hindrerna låg på 80-90 cm. Är så glad att han inte hetsar upp sig alltför mycket längre, även om många tycker att han fortfarande går fort tycker jag att vi har ett bra tempo nu som vi båda trivs i!

Har ínga bilder, eller filmer alls. Önskar jag hade det :(

Jaja!
Nu ska jag dra ut i skogen med Dolittle, konditionspass och klättring! Imorgon får han vila, för jag ska till Varberg eftersom det är midsommar imorgon! ;) På lördag blir det en skön uteritt och på söndag blir det ett lösgörande/mjukgörande pass.

Jag ska ju hoppa Blondy och Dolittle på CR:en på måndag, Blondys första tävling/CR NÅGONSIN!

Hoppar henne två klasser, och Dolittle en klass, alltså tre gånger gillt på banan för mig, GÖTT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0