Glad chey!

Hej!

Red Dolittle i skogen, det gick jätte bra! Han har gått på rätt tjockt bete dessa tre dagar så konditionen är inte på topp, men vi hade ändå roligt. Mycket jobb idag iallafall :) Började med att värma upp honom i paddocken, ville känna efter hur han kändes idag också. Han har nog lite träningsvärk, men det var inte så farligt som jag trodde att det skulle vara, haha! 

Han balla ur lite också, han har nog saknat skogen. Han gick och tuggade på bettet och taktade, skit söt. Jag red till en lång uppförsbacke där han fick sträcka ut sig, sedan skrittade jag en bit på långa tyglar och sedan fortsatte jag jobba igen.

I PD jobbade jag också med förvänd galopp, jag har gjort det innan, men Gunnel tipsade om att jag skulle göra det, för jag och victoria har märkt att han är mer musklad på höger sida.

Sen lite grejor som jag har lärt mig under lägret då, är att jag har mitt huvud lite på sne, så jag ska liksom lyfta upp det mer, mycket bättre nu. För tänk att ett huvud väger ungefär 7-8 kg, och om jag har det på sne så visar det sig hela vägen ner. Så det var ett bra tips, det har jag faktiskt aldrig hört att jag har gjort innan! :)

Det verkar som att det är regn och åska på G, himlen är mörk och så så jag tar och avslutar inlägget här.

JUSTE! Jag vill tacka Victoria för att hon ville gästblogga, och hålla bloggen vid liv. Hoppas ni diggade hennes inlägg! ;)

Btw, hela blogg.se dampar (som vanligt..?) så man får varken upp översikten eller bilderna....

/ Klara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0