Ej hästrelaterat - Filmen Hachiko

Imorse när jag satte på tv:n så gick filmen Hachiko. Har ni sett den? Jag har sett den en gång innan och jag bara älskar den. Den handlar om en man och en hund. En sen kväll när mannen steg av tåget möttes han av en liten valp. Valpen var ensam så mannen tog med sig valpen hem. Hans fru var emot det från början, men till slut beslöt dom sig för att behålla honom. Hachiko blev äldre och större. Varje dag följde Hachiko sin husse till tågstationen, där dom funnit varandra. Varje dag när tåget kom satt Hachiko där och väntade på sin husse.

Åren gick, och allt var som vanligt. Hachiko väntade på sin husse vid tågstationen och följde honom hem. Men en dag, när Hachokis husse ropade på honom för att dom skulle gå till stationen ville inte Hachiko följa med, han skällde och försökte få sin husse att förstå att han inte borde åka till jobbet. Dagen gick och Hachiko satte sig på eftermiddagen vis stationen för att vänta på sin husse - men ingen kom. Han husse hade dött i hjärtinfarkt under en föreläsning han hade haft för sina elever. Men ändå, satt Hachiko varje dag vid tågstationen för att vänta på att hans husse skulle komma hem. Han väntade i 9 år, han sov ute och fick mat vid olika ställen. Hela tiden väntade han.

Jag brukar nästan aldrig gråta vid filmer, men detta är en av dom få jag gör det till. Jag blir antagligen träffad av just den här för att jag själv har hundar, som betyder väldigt mycket. Sen måste man nog vara otroligt kallhjärtad om man inte blir träffad av denna storyn..

Dessutom är det en sann historia! Dom har satt upp en staty vid stationen där Hachiko väntade på sin husse varje dag!




Statyn av Hachiko


En helt underbar film som jag verkligen rekommenderar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0