Då till nu, med Alma

Nu är jag här igen!
Och denna gången tänkte jag försöka ge mig på Klaras och Almas resa sedan jag började träna dem. Det får bli i bilder med lite text till.
De började med träningarna någon gång under förra året, då red de lite sporadiskt, det är det senaste de har börjat rida lektion mer regelbundet.
Börjar med Alma, Klaras lillasyster, i en lite kortare version (trots allt Klara och Jennifers blogg ;) ), och tar Klaras del i ett nytt inlägg.


I början hade Alma fortfarande Timja, och hon var rätt osäker. Då jobbade vi med att få Timja (oerhört enivs!!) att göra som Alma ville och att Almas självförtroende skulle stärkas.


Efter att Alma fått Pirat började det lossna för henne och nu har hon hittat knapparna på den annars sega Pirat. Det är riktigt kul att se! Dessutom har hennes självförtroende höjts massor. De har fått jobba massor med att hitta en framåtbjudning och under tiden har Alma fått kämpa med sin sists, som har haft en tendens till att bli ihopkrupen och obalanserad.


Men nu börjar det arta sig! Här sitter hon på Blondy, och nu börjar sitsen räta ut sig. Nu handlar det om att bli stadig och stark i den, och satsa på finjusteringar. Nu blir det också lättare för henne att börja inverka med sitsen på ett bra sätt.
Alma har jobbat på kanon, och som sagt, nu börjar det lossna i de flesta lägen, det är så kul att få vara med på deras resa!

//Victoria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0