Blondy är GRYM!

Tjenare!

Sitter här med en grym känsla i hela kroppen, är så taggad för måndag med Blondy!
Hoppade henne i paddocken, gjorde en bana av två hinder. Jobbade mycket med vägar idag, inte höjderna. Jag vill att hon tar in mycket mer grunder innan vi klättrar oss uppåt! Men hoppa kan den hästen asså, hon är SÅ grym! Vi hopppade också lite omhoppningsvängar, hon är jätte duktig!! Hoppade 110 förra sommaren med henne, dock enstaka hinder, men vafan säger jag bara, vi kom över! :D

Men Blondy är en väldigt speciell dam, inte lättriden någonstans. Men när hon känner ryttaren och man har ridit henne tidigare, så går det. Med nya ryttare så testar hon, och kräver man något av henne som ny kan man förbereda sig på bockserier, haha! Men det beror ju självklart på hur länge man har ridit.

Innan jag började hoppa så jobbade jag lite med att länga ohc korta hennes steg i både trav och skritt, hon tyckte det var ganska svårt och jobbigt, men till slut förstod hon!

Alma tog lite bilder, tänkte att jag kunde slänga upp dom! :)







Som sagt inga höjder, inget vi bryr oss om nu!

BTW, jag har ingen aning om varför bilderna skär sig.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0