Blev ingen ridning..

För jag longerade Dolittle istället!
Det kändes alldeles för varmt för att någon av oss skulle orka, och jag orkade inte dra på mig några ridkläder..

Så jag longerade honom som sagt istället. Gjorde inte någt speciellt, i början var han lite slö (pga värmen) men han piggnade till sedan. Gjorde mycket övergångar osv :) Det var ett tag sedan jag longerade honom kom jag på nu..

Han är otroligt lyhörd! Han lyssnar väldigt bra för rösten, det gäller i ridningen också! Jag svampade av honom rejält efteråt, och han bara stod och njöt, sötnöt.

Tog även hovolja på hans hovisar, alltid bra att ta hand om dom vet ni. ;)

Nu orkar jag inte sitta inne längre (har varit inne i 10 min...)
Funderar på att dra och bada eller något, eller sola lite meeera!

Har inga bilder från longeringen tyvärr...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0