Alma och Pirat

Dom var så sjukt duktiga! Jag hade en liten lektion för dom, superdiktiga. Vi började med lite basic i dressyren, länga steg, korta upp, osv. Vi fortsatte vidare med travbommar, gick också bra. Sedan la vi till galoppbommar, första gången alma red över det. Det gick också bra!

Dom värmde sedan upp på ett räcke, som låg på kanske 40 cm. Vi höjde sedan till 50 och sedan 60 cm.

Jag byggde om räcket till en oxer på 60 cm. Den hoppade dom i båda varv. Pirat är inte den lättaste att hoppa så han tvekade först men sedan flöt det på! Jätte fint där också.






Alma och Pirat ska även vara med på CR på Bork nästa helg! Revansch ;)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag har bara en fråga, brukar han gapa så mycket , för själv har jag en häst som också gapade så mycket och så satte jag dit en snok och det blev mycket bättre och lättare att rida. Finns det någon anledning till att ni inte har snok på honom? Fin blogg btw

2011-06-16 @ 14:36:34
Postat av: Hanna

vad fin blogg, dock är jag ny och har precis börjat läsa denna.. hehe.



Hur länge har tjejen ridit? -Mitt tips till henne är att hon ska korta stiglädret lite grann , dock har jag gjort samma misstag tusen gånger så jag vill inte att ni tar detta som en dum kommentar..! Hon värkar väldigt duktig!

2011-06-16 @ 20:17:39
URL: http://hannamariia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0