Tips - Se det positiva

En sak som jag är väldigt bra på är att klanka ner på mig själv. Har en ritt inte gått särskilt bra, t.e.x på en hopptävling, tänker jag bara på allt jag SKULLE ha gjort. Jag glömmer så lätt vad jag faktiskt gjorde!

Så jag tänkte tipsa lite om att om ni har tränat för er tränare, hopp/dressyrtävlat, eller ridit en lektion på ridskolan som inte gått särskilt bra, säg 3 positiva & bra saker du gjorde, och hästen gjorde. Jag brukar kanske inte tänka just "3 saker jag gjorde bra" utan jag tänker igenom hela passet och tänker på det som faktiskt gick riktigt bra. Det som gick bra tar jag med mig, och det som gick dåligt försöker jag hitta lösningar på så att man gör bättre ifrån sig nästa gång! Alltså tar jag det steg för steg.

Det är något jag fick lära mig när jag gic på ridskola för många år sedan, då jag hade en lärare som alltid gick fram till alla och fråga vad som gick riktigt bra just detta passet, och det man tyckte gick mindre bra gav hon tips på!

Brukar ni göra såhär? Brukar ni också trycka ner er själva lite väl mycket när det inte gått bra? Sen jag började med detta så gör jag knappt det längre.
Har ni några andra tips om detta så kommentera! :)


Kommentarer
Postat av: Johanna XD

Jahap!! Haha;) Nej men jag tycker ALLTID att det är nåt som inte känns bra..Haha:s

2011-07-14 @ 10:57:36
URL: http://jojopajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0