Ridhjälmar hit & dit..

Okej, nu är det såhär att jag behöver veeerkligen en ny hjälm, har haft min i 3-4 år tror jag, och den börjar bli jätte jobbig.

Jag har kollat och jämfört priser på olika hjälmar, helst vill jag ju ha en John Whitaker hjälm, dom är jätte bekväma, säkra och otroligt snygga!

Då har vi ju JW hjälmen, som kostar ca 3000 kr:

JW hjälmen har en autograf bak på nack-kudden och en fyrkantigare skärm.

Sen har vi Charles Owen Wellington Classic som sägs är en "kopia" av JW-hjälmen, skillnaden är att den inte har en autograf där bak, har rundare skärm samt är snörad i nacken.

Charles Owen hjälmen hittade jag på My One, för 2450 kr. Alltså billigare än JW-hjälmen.

Men vilken ska jag köpa nu då? Jag har hellre än JW, för det är den jag har provat och den är otroligt skön - men Charles Owen hjälmen är ju billigare. Om man söker på Charles Owen ridhjälm så kommer det upp bilder på JW hjälmen ovanför. Vissa säger ju att den heter John whitaker/Charles Owen ridhjälm (?) Jag är minst sagt förvirrad, haha! :P

Jag har letat hemsidor hit och dit jätte länge, och jämfört priser, kollat annonser osv.
Har någon av er provat båda hjälmarna, och känns någon skillnad på hur dom sitter?

Vill verkligen veta, måste veta innan imorgon. Men ser ni detta inlägget senare får ni gärna berätta om era erfarenheter och åsikter gällande dessa två hjälmarna!!

Kommentera gärna vilken ni skulle ha köpt, och vilken ni tycker att jag ska köpa.
SNÄLLA HJÄLP MIG NU!


Kommentarer
Postat av: Johanna(hon från facebook):)

Jag har provat båda och jag gillade Cahrles Owen mer varför vet jag inte! Men hallå måste man ha aoutograpen där då? Är det nån skillad? Nej! Jag gillar charles owen för den kan man spänna åt i nacken osvosv!:D

2011-07-04 @ 12:25:05
URL: http://jojopajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0