Regn, idag igen..

Det regnar idag igen, fy. Just nu är det i alla fall uppehåll!
Ska snart ut och rida Dolittle, och sedan Blondy. Red aldrig Dolittle igår eftersom att hovslagaren inte blev klar med honom innan jag skulle dra till bion med Ida & Jennifer. Men idag så!

Lär ju bli lite hopp hit och dit, upp och ner osv eftersom det kryper i benen på honom! Hahaha...
Vet inte vart jag ska rida honom dock. Blir nog lite av allt.

Med Blondy blir det markarbete, länga och korta steg, avståndsbedömning (hon måste få in detta i sitt lilla huvud nu). Men det är bara att fortsätta träna och jobba! Blir även en liten sväng i skogen med henne, om man får ut henne dit förstås, hon klarar inte av att vara själv..

Glömde skriva igår att när hovslagaren skulle börja sko Blondy först så höll hon henne i grimskaftet på gårdsplanen (hon OCH pappa var med) och jag och alma gick iväg med Dolittle och Pirat, så slet sig Blondy och kom galopperandes bakom oss och stanna brevis oss och började beta, HAHA! Vet att det kunde hänt saker, men det såg lite komiskt ut.

Men det är något för henne att öva på! Pirat fick alma vända med och leda tillbaka, så gick jag ut med Dolittle själv :)

Nä, nu måste jag gå!
Hörs senare :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0