Moa gästbloggar!

Hej jag såg att Klara ville ha några som gästbloggade så jag tänkte att jag kan ju skriva något ^^
Kan ju inte lova att det blir en så bra text men kan skriva lite i alla fall.


Jag heter då Moa och är 13 år.
Jag rider på en privat ridskola, och där rider jag ett gotlandsruss som heter Pontus.
Pontus är född 1996, och nog en av dom lugnaste hästarna jag vet, därför vill typ ingen ha honom på lektionerna.
Vilket är bra då jag kan rida honom fler dagar i veckan :)
Jag och Pontus har även tävlat lite hoppning och det har gått bra :)
Och nu i höst så blir det kanske någon dressyr-tävling också.

Nu under sommaren så har jag hyrt Pontus i 4 veckor.
Och under som fyra veckorna så hann vi med massa. T.e.x så lärde jag han lite frihetsdressyr,vilket han älskade. Vi badade tillsammans, red på långturer tillsammans med andra och mycket annat roligt.
Men vi hade också en del motgångar under dom veckorna. Och det va bland annat att han smet första natten och sprang 1 mil från där vi hade honom, sen så drog han hem med mig en gång när vi red i skogen och det sista va när han vägrade gå över en bom som låg på marken. Men jag kämpade på och till slut så fick jag över honom över bommen och sen samma dag så hoppade vi 60 cm och det var med samma bom ^^.


Jag och Pontus har många minnen tillsammans och nu har vi fått ännu fler under den här sommaren.

Men nu ska jag nog  sluta skriva så ni inte tröttnar på att läsa XD
Tack för att ni har läst, kolla gärna in på min blogg som heter: moaawsome.blogg.se
Ha det bra nu!! :)

 
Pontus kommer till mig när vi övar inkallningar :)

/ Många hälsningar Moa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0