Idag är min häst ingen häst, utan..

En tickande bomb, en sprattelpojke, han har myror i brallan och är totalt bortblåst i huvudet. Detta är biverkningarna av att ha stått inne en hel dag pga lös sko när man är ett fullblod.

En symtom är också att börja hata alla omkring sig, för att det är alla andras fel att man inte får komma ut i hagen.

Haha, nej jag skojar.. Eller gör jag? (visst är hata ett starkt ord...)

I alla fall så är hovslagaren här just nu, hon grejar med Blondy först för att jag gick en hyfsat lång runda med Dolittle nyss, hovsalagaren sa att den lösa skon har redan gjort sin skada så det var ingen fara.
Han var väääldigt pigg, men mycket glad när han fick promenera i skogen. Självklart skulle man tackta och ha sig i början, men sedan släppte det också!

Nu tog Alma över honom för att gå lite till med honom så jag kunde gå in och käka frukost.
Jag ska snart gå ut igen.

Det ska bli intressant att rida honom idag, om man säger så! Det blir en tur i skogen, sen en liten sväng i PD ;) Det blir nog bra!



LängdhopparN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0