Fler svar

Ida

Hur många gånger har du fallit av? ;)
SVAR: Oj, öh.. 7-8 gånger kanske? Om inte mer. *SUPERBALANS*

Har du hoppat utan ridväst och hjälm någon gång?
SVAR: Att jag har hoppat utan ridväst har hänt, ja. Dock bara på låga höjder. Jag rider inte utan hjälm, någonsin, för det är egentligen bara korkat. Det finns många som säger "Om man litar på sin häst så kan man rida utan hjälm&väst " osv. Men det är livsfarligt att tänka så, för man vet aldrig vad som händer. Hjälmen kan rädda liv, tro det eller ej. Och även om man litar på sin häst och har ett jätte starkt band, så betyder inte det att det aldrig kan hända något. Om hästen blir rädd för något, och du ramlar av och slår huvudet i marken, kommer du få skador, kanske för livet - eller så dör du? Det är egentligen lika korkat att rida utan väst, men ibland kan en väst kännas ivägen i dressyren, eller om det är 30 grader varmt ute osv. Men jag brukar ändå rida med väst!

Tänk vad som hände med Johanna Grant t.e.x, även om hon inte red, så räddade hennes hjälm och väst antagligen hennes liv!

Hur brukar du värma upp inför ett ridpass?

Det första skrittar jag på lång tygel och låter hästen sträcka på sig. Jag kortar upp tyglarna succesivt, lägger till volter, och gör olika övningar, fortfarande i skritt. När hästen känns mjuk och uppvärmd lägger jag till trav och joggar igång den lite lätt, men med övergångar. Fortsätter med samma grejer som i skritt, samt länger och kortar steget.
Lite olika från gång till gång ;D

Victoria

Vad var det hos Dolittle som gjorde att du fastnade just för honom när du letade häst?
SVAR: Jadu... Jag vet inte riktigt. Jag hade letat ett tag, och när mamma och jag hittade honom tyckte jag att han verkade intressant. Så fort jag såg honom så kände jag att jag hade hittat rätt, samma känsla fick jag när jag provred honom. Det bara klickade mellan oss! Ändå var jag lite tveksam efter att jag provridit honom, men påväg hem i bilen så tänkte jag igenom allt, och jag kände att det var han jag ville ha. Som sagt, vi bara klickade! :) Jag fastnade för hans sätt att röra sig och hans blick som var så full av liv! Jag tyckte även att han kunde lära mig en hel del, och det har han verkligen gjort!

När det är dags för storhäst, vad för typ av häst är du ute efter då?
SVAR: Jo jag har funderat lite på det där.. Sen är det ganska långt kvar innan jag skaffar storhäst, om det nu inte händer något. Om jag och Dolittle skulle skiljas åt på något sätt (jag kommer ALDRIG sälja honom ♥) så skulle jag inte kolla tillbaka på ponnys, då skulle jag börja leta efter storhäst. En storhäst jag drömmer om, skulle vara en Dolittle fast i större format! :)

Om vi ska sätta upp delmål i träningen, vad tycker du det då ska vara?
SVAR: Hmm.. Jag vill bara köra på framåt, för när man tränar för dig lär man sig något nytt varje gång! Jag tycker vi ska prata om delmål vid nästa träning, och jag vill veta vad du tycker! :)

Vad är din din stora dröm med hästarna och ridningen?
SVAR: Eftersom jag inte är särskilt tävlingsinriktad, så har jag inte tänkt riktigt på min stora dröm med hästarna och ridningen. Men min stora dröm med ridningen är väl att bli så duktig som möjligt, rida så mycket olika hästar som möjligt och känna på massa olika situationer. Helt enkelt lära mig så mycket som möjligt! Med hästarna, är det att komma så långt som möjligt, lära mig så mycket jag kan av & med dom. Utvecklas med dom.. Och eftersom att jag ska börja rida Blondy mer, så är väl ett MÅL med henne, att hon ska få starta sin första Lokal LD+5 cm! Men först ska hon ut på fler CR:er för att känna sig in i tävlingsmiljö! Hoppas svaret duger :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0