Dolittles utrustning

Kalla mig efter, men jag håller inte koll på vart alla hans träns och sadlar är ifrån.. Eller alla och alla sadlar, han har 2 stycken! ;) Träns har han en del, haha..

Jag använder förbygel på Dolittle för att han har en så rejäl manke, så alla sadlar glider. Jag använder martingal för att han annars går med huvudet upp i skyn rätt lätt.. Och han blir lugnare av martingalen! Så jag älskar den, hihi!

Något jag ska dissa med hans utrustning är väl hans förra sadel, den bruna, som förstörde min sits HELT & HÅLLET. När jag red i den blev min sits allt mer och mer framåtlutad, för att sadelns bakvalv lutade bakåt, och tvingade mig bak i en stolsits. För att jag kämpade emot den så blev jag lite framåtlutad i min sits.
Så diss på den sadeln! Nu ligger den och skäms på en sadelhängare i sadelkammaren.

Hiss får hans nya sadel! Den ligger mycket bättre på honom, han kan röra sig mer ordentligt! :) Jag kommer inte ihåg vad den kommer från, eller vad för märke den är av.. Men jag kan sitta upp mer nu, och jag börjar sakta men säkert återfå en rak sits! Eftersom att jag byggde väldigt mycket muskler på framsidan i den förra sadeln, så behövs mer muskler i ryggen så att jag kan hålla mig rät. Kraften ska ju komma från magen!

Ja.. vad har jag mer på honom? Benskydd i hoppningen osv.


Skillnad i både mig och Dolittle med olika sadlar.
Här är lite bilder från den KASSA sadeln:



Och här är några från den nya:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0