Dagens ridning

Nu tänkte jag sätta mig och skriva om dagens ridpass i skogen.

Vi började med att skritta dom i ett ganska lugnt tempo (så lugnt dessa pigga hästar kunde gå, alla var på riktigt bra humör idag!) Vi gjorde lite travövergångar och joggade igång dom. Sedan tog vi en lite lugn galopp på en raksträcka. Vi fortsatte lite längre in i skogen upp för några backar. Sedan travade vi lite mer och sedan ännu mer galopp! Denna gång blev det racing för livet, kändes det som haha! Jag och Dolittle försvinner fort som vinden och efter pinnar Ramadja och Pirat på! (Ramadja är en sjuuuukt snabb ponny!) Pirat hängde också med, riktigt duktig var han. Vi galopperade på en raksträcka som sedan bjöd på lite uppförsbackar. Det kom en "grop" som Dolittle bara flög över lätt som en plätt haha! När vi hade fått stopp på pollarna skrittade vi en bit så dom fick pusta.

Sedan travade vi lite mer och sedan var det nästa galopp igen! Jag var först (Dolittle blir helt knasig om han inte får vara först när man galopperar eftersom att han tar så långa steg) och Ramadja sticker om hon är först. Vi galopperar i alla fall hyfsat fort, och då har jag hur Jennifer ropar bakom mig "se upp Klara" och där kommer Ramadja i full fart, höll på att dö av skratt så roligt det såg ut!

Sedan travade vi av dom och sedan skrittade vi en lång bit hem.

Det var verkligen jätte roligt! Det kommer göras om flera gånger. Det är andra gången denna veckan Jennifer kommer hit med Ramadja. Nu när jag tänker på det har vi varit med varandra varje dag denna veckan. Det blir lätt så när man inte träffats på 3 veckor, med tanke på hur bra vänner vi är.

När vi hade ridit hann vi precis in innan regnet kom. Vi la på hästarna fliestäcke eftersom dom var blöta. Dom stog inne 1 timma och torkade, sedan la vi på dom regntäcken och släppte ut dom!
Vi kollade sedan på film och myste!

Hoppas texten duger, vet inte vad mer jag ska skriva :)


Vackra Ramadja!

Smygbild på mig och Dolittle, haha!

Snyggingen Pirat!

Jennifer och Ramadja

Jag och min prins ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0