Dagens ridning - Blondy och Dolittle

Blondy red jag först. Hon var lite seg i kolan men det låstnade under passet! Hon jobbade på bra trots att det var ganska varmt.

Jag värmde upp henne väldigt länge, joggade igång henne med övergångar. Tog sedan några galpper i varje varv. Sedan kom Alma och gjorde vad jag sa åt henne att göra, alltså ta fram bommar, mohaha!

Jag hade en bom framför och efter ett travhinder, syftet var att hon skulle lyfta på ryggen och lyfta ordentligt på benen, samt avstånd. Hon börjar få in avstånd lite i huvudet nu, riktigt duktig är hon! :)

Försökte rita upp övningen.. Resultatet blev värdelöst, hinner inte göra bättre:



Alma längde sedan bommarnas avstånd så jag kunde komma på hindret. Gjorde det två gånger i varje varv. Sedan satte vi upp ett enkelt räcke att avsluta med, även där fick hon i avstånden bra!








Fotograf: Alma Vasell

Mer bilder imorgon!

Dolittle red jag ut i skogen, även han kändes seg i kolan. Men det släppte det också och han blev gamla pigga Dolittle! Han trodde nog att han skulle få ta det lugnt, men jag jobbade honom väldigt mycket i övergångar, mitt under en galopp kunde jag tillexempel sakta av till trav och sedan galopp igen. Samma sak mellan skritt och trav. Gjorde även lite andra saker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0