Hur jag fann denna underbara häst!

Jag tänkte skriva hur jag fick Dolittle!
Jag hade växt ut min andra häst så jag letade ett tag efter häst, men beslöt sen att det skulle vara D-ponny! Så jag åkte och provred lite olika hästar men sedan fann jag Dolittle! Jag fastnade för honom direkt, jag letade ju efter en ponny som älskar att hoppa! Han var riktigt pigg när jag provrd honom men jag ville faktiskt ge det en chans så då blev det honom!

När jag fått hem honom så red jag först ut i skogen mycket, lärde honom omgivningen. Sedan så tog jag dressyrlektioner för Victoria Gustafsson uppe på Holmen, då målet var att få honom mer sansad. Vi jobbar fortfarande med det, men han är mycket bättre nu. Eftersom att han mest gått hoppning är han inte så utbildad i dressyr. Sedan började jag med hoppträningar och det blev bara bättre och bättre! Förresten så var det på hoppträningarna jag och Jennifer träffades :p Och sen stälde jag upp i CR:er sedan Lokaltävlingar! Jag skulle varit med i DIV II men han fick hosta.. :/ Och det är där vi ligger nu, typ. Hostan är borta som tur är! Fast det är ju vinter och snö så jag har tyvärr inte haft möjlighet att hoppa, så jag är rädd att jag kommer få börja om nu. Men aja, förhoppningsvis inte! 

Ha det så bra, kram! 






Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vilka fina bilder!

2011-01-08 @ 14:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0