Plugg och häst - ibland jobbigt

Hejsan, har pluggat hela eftermiddagen tills jag bröt upp och gick ut till min älskling. Promenad stog på schemat idag, gick först ut en sväng i skogen och klättrade lite med honom, gjorde även övningar som när jag först går, sen plötsligt stannar så ska han stanna brevid mig utan att gå före eller in i mig. Han var jätte duktig verkligen, han gillar att arbeta och tänka, en smarting till häst jag har :) Sedan jag jag hemmåt, och ner till paddocken, fortsatte övningarna där, samma övning fast i trav. Sedan tränade jag på att vända honom och jobbade även på volter! Han är så duktig. :')

Nu sitter jag än en gång med biologiboken i knäet. Har läst igenom allt flera gånger men ska läsa igenom ett par gånger till. Allt från blodet till andning o.s.v. Tycker det är rätt intressant faktiskt, lite långtråkigt kanske.

Imorgon ska jag rida däremot, det blir antingen att rida ut i skogen eller markakarbete och dressyr i paddocken! :)

Jag har kommit och tänka på en sak, jag och Jennifer pratade om det i skolan idag, hur hög press det är med märkesgrjer egentligen? Jag tänkte skriva vad jag tycker om det i ett inlägg senare ikväll! Så håll ögonen öppna.
Eller, jag skriver om jag hinner.

Nu är i alla fall allt i stallet gjort, hästarna är inne och tuggar på lite hö, ska ge dom kvällsmaten snart.

Oj vad jag skrev nudå.. haha bara pladdrar på

Kramar till världens bästa bloggläsare!




Kommentarer
Postat av: Alma

Han är så duktig lilla Dolittle! <33 :D

2011-02-21 @ 19:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0