Alicia&Pippi



Tänkte ta och berätta lite om min lillasyster Alicia's a-ponny Pippi!

Svensk ridponny Född 1991
E:Okänd U:okänd
Tävlad upp till 50cm CR, flera vinster och placering i western och shettisagility.
Blev årets gulligaste Polluxhäst 2008. Placering i brukstävling. Tävlad upp till LB:1 dressyr

Det började med att jag satt och kollade på hästar på blocket.se och då fick jag syn på en prickig liten sötnos. Jag skrev ut annonsen och sprang allt vad jag hade med annonsen till mamma och det dröjde inte länge förrän hon ringde på den prickiga lilla ponnyn vid namn Pippi. Vi bestämde att vi skulle åka och provrida henne!

Bilder från provridningen:

Jag och Pippi -HAHHA, fyfan - hur ser jag ut?!?!?!?!? :S

Alicia och Pippi

Pippi i stallet

Vi bestämde oss för att köpa det lilla charmtrollet och i slutet av augusti 2007 hämtade vi hem våran lilla prinsessa. Det fanns tyvärr inte så mycket info om henne, hon hade haft tre ägare innan oss och den första ägaren var en cirkus så hon har alltså vart cirkusponny!


Pippi i hagen


Pippi och min mammas fd. storhäst Gazelle som tyvärr inte finns längre </3


Vår labrador Bobby och Alicia på Pippi

Vi har nog aldrig upplevt så mycket glädje med en ponny som Pippi. Hon är helt amazing!


Alicia och Pippi började också att hoppträna och tro inte att den ponnyn alltid var snäll som hoppa ;)

Där tog det stopp..

Men dom började också starta CR och fick myycket mer rosetter än mig och Ramadja - haha!

Första CR:en!

Fanns näst in till inga gränser vad den ponnyn kunde hoppa!

70cm

CR 50cm debuten - fefrltt som vanligt!

På varje tävling kom det alltid fram folk som sa berömde Pippi. Spelade ingen roll om dom gick runt felfritt eller stannat ut sig, för det kom ändå fram folk! :)




Jag och Pippi i Brukstävling där vi kom 3:a

Efter en lyckad tävlingsdag

Vinnare av western KM

Alicia och Pippi med en del av sina rosetter

Räcker det att säga dom alltid kom hem med minst en rosett från varje tävling?
Har flera tusen bilder på Pippi men nu får det vara nog med bilder!
Alicia tävlade Pippi till slutet av 2009 där sedan hennes längd satte stopp på det. I början av 2010 lånade vi sedan ut Pippi till en ridskola där hon är nu också. Vi hoppas att få hem henne så snart som möjligt!


Alicia och Pippi där dom kom 3:a i Bollebygds RK Silverhästen/KM

Som sakt med Pippi har vi gjort nästan allt med! Hon är en fantastisk ponny som vi har sjukt många minnen med.
Saknar henne jätte mycket men hon har det bra nu iallefall (: Jag skall ta och skriva en mycket nogranare text någon dag. Var meningen att jag skulle göra det nu men det var svårare än vad jag trodde xd



Kommentarer
Postat av: Alma

Det går inte att se dem 5 sista bilderna :O men det kan ju vara min data som krånglar igen :P

2011-02-15 @ 18:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0