JÄTTE GLAD!

Nu har jag ridit Dolittle, han sktte sig jätte bra enda från hagen. Eller, han brukar inte vilja gå in i stallet själv när inte dom andra hästarna är med men vi har tränat jätte mycket, och nu stannade han bara 1 gång och gav sedan med sig. Vet inte rikgit vad det kan vara.. Men antar att det är flockinstingt? Han är i alla fall duktigare nu! :D

Sedan gick även ridningen jätte bra! Red i kanske 50 minuter. Jobbade på volter nästan hela tiden, sedan förlängde och kortade jag steget, och jobbade med honom från grunden. Tog även ett par hinder, så himla roligt! Han gjorde ett "grodhopp" första hoppet, han var ganska svår att få ner efter hindret, men så brukar det vara.. Men det håller vi på att träna bort, det är sådan stor skillnad nu än när jag fick honom för snart ett år sedan. Vi har jobbat med det massor under den tiden, och ska fortsätta. Han tycker ju helt enkelt att det är så kul så att han bara springer, men det är mycket bättre nu som sagt. Får ner honom fortare nu! :)

Vill ni ha film från dagens ridpass?
Ska ju även sätta ihop en film från lektionen med victoria.
Börjar med den nu, så den är väl uppe strax!

Lillsyrran fick tvyärr inga bra bilder idag p.g.a att det hann bli ganska mörkt,
här får ni en iallafall

Jag ser störd ut..



haha, rätt dåligt tillfälle :(
men hon är duktig ändå! ♥

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0