Gör som Klara!

Som sagt, gör en liten snabbis presentation av Ramadja.

Ramadja Burton
E: Frederiksminde Hazy Marvel U: Eliza Burton
Sto Född 1994 IMP. Danmark

Ramadja är min första "egna" ponny som jag fick i november 2007. Från att vara en fölmärr som knappt kunnat någonting så är hon idag en ponny som  är helt total förändrad. Man kan knappt tro att det är samma ponny.

Hon är en vädlig speciellt ponny - både att rida och hantera och hon är absolut ingen nybörjarponny!
Ett misstag som vi kanske gjorde när vi köpte henne, har aldrig åkt av en ponny mer som Ramadja. Jag själv var nybörjare och köpte en ponny som inte kunde någonting?! Men tillsammans har vi utvecklats och jag har lärt mig sjukt mycket av Ramadja. Vi har lixom hela tiden lärt varandra.


Mitt allt ♥

Skulle aldrig kunna föreställa mig ett liv utan henne. Även fast hon har sin "gräns" i hoppningen (men hon har en sjukt stor kapacitet ändå, med tid, ork, vilja och mycket motivation skulle hon nog kunna gå LA) och jag vill komma vidare, jag vill hoppa dom högsta klasserna, så vissa saker känns som frågetecken ..

h
Som sagt, tekniken och höjden är inga problem ..

Vi har tävlat en del, en maaassa CR och lite lokaltvälingar. Blandade resultat och det var inte förrän vi åkte på träningslägret sommaren 2010 en massa saker lossnade och efter det gick hon som en klocka i hoppningen.
Mycket ridningen och ben krävs om man hoppar Ramadja, för även om det bara är ett litet räcke kan man aldrig lite på henne. För när man minst anar det kan hon stanna.


Även i dressyren har saker och ting blivit myyycket bättre!

I
dressyren var hon en ganska så ovilig ponny som tyckte det var sjukt tråkigt det dressyr. Men tack vare ganska mycket hjälv av min mamma så har vi kommit en lång bit på vägen där hon kan gå i en stadig form i både skritt&trav. Galoppen är kvar men hon är så fruktansvärt envis där. Så det jobbar jag verkligen med.

Finner inga ord hur mycket den här ponnyn betyder för mig. Även fast det har vart mycket svett, slit och tårar.
Vi har uppnåt saker vi aldrig trodde att vi skulle göra. Så även att jag ibland har svårt att fatta hur jag kunde välja Ramadja så ångrar jag det inte. Finns nog ingen ponny som skulle kunnat ge så mycket till mig som min Ramadja.


2007

2010

Älskar dig mest ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0