För er som nyss börjat läsa bloggen

För er som just börjat läsa bloggen och inte vet så mycket tänkte jag göra en snabb presentation av Dolittle!
Eller, Konvaljens Dolittle!

Dolittle är född 1990, otroligt pigg och fräsch för sin ålder, en tjej frågade om han var unghäst en gång, haha!
Han är korsning mellan New Forest och Engelskt fullblod. Man märker ponnyn ibland, men det är inte ofta alls. Han har New forest hovar, starka och så, och sedan sätter han ponnypäls på vintern. Annars märker man bara fullblodet. ;) Han är maxad D-ponny. Han har gått upp till MSV A i hoppning, duktig polle! Han är inte en nybörjarhäst då han tänder till i hoppningen och är ganska tittig, man måste ha en mjuk hand och stadig sits.
 

Han tycker inte att dressyr är speciellt roligt, han är ganska svår att jobba ner i form. Men speciellt nu när han är såpass omusklad är det ju ännu svårare. Men han gillar att arbeta!



Vet inte vad mer jag ska skriva än att han är en speciell kille, man får jobba för att få hans förtroende, och när man väl har det så.. kan inte förklara, det är ovärdeligt det han och jag har tillsammans. Han är min älskling!

Pusspusspuss på Dolittle, min prins ♥






Du gör mig hel!




Kommentarer
Postat av: becky :)

SV - i ett inlägg längre ner är det en bild :)

2011-02-19 @ 23:04:11
URL: http://shinyriders.blogg.se/
Postat av: Daniella

snygg blogg och assöta hästar!

2011-02-19 @ 23:49:43
URL: http://daniellaei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0