Alma och Pirat

Hejsan, nu har jag kommit in igen efter att ha haft lektion för Alma och Pirat samt fotograferat. Kameran dog så jag fick springa upp och ladda den men fick några bilder i alla fall.

Jag satte upp en övning som går ut på att man går in emellan två bommar, gör en framdelsvändning för vänster skänkel, gåt fram två steg, gör en framdelsvändning för höger skänkel, går fram två steg ungefär och gör en framdelsvändning för vänster skänkel.

Försökte måla upp ungefär hur det såg ut, jag vet att ni gillar mina paintskills! :D


Typ  något sånt här, sen la jag tre bommar över medellinjen så fick dom jobba med att rama in och komma rakt, sedan ställa ut i höger eller vänster varv.
Jag är inte mycket för att förklara saker, haha x)

Bilderna:

Förresten! Han har fått skav av sitt täcke på bogen och bringan, det hände efter en dag, och det hade aldrig varit så innan med det täcket. Men det är bättre och han har bogskydd. Det ser värre ut än det är.

Och ni ska veta att Pirat inte är någon lätt häst att rida, han kan vara jätte envis och sega sig, haha!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0