Alla djuren - som jag sa att jag skulle skriva om ;)

Sådär nu ska jag skriva, thihi, förlåt för förseningen!

Börjar med Svea! Svea är en 10årig chockladbrun labrador tik som funnits i mitt liv sedan jag var 3 år. Hon är en helt fantastisk vovve, hon älskar alla utom schäfrar! Hon kan vara huuur lugn som helst, sen när hon ser en schäfer reser hon ragg och råskäller haha! Hon blev skrämd av en när hon var liten och pappa var ute och gick med henne, då en schäfer sprang fram. Tror det var så :p Svea betyder i alla fall jätte mycket för mig, hur klok och fin som helst! När vi fick våran andra labrador Ester (som jag ska skriva om här under) så blev Svea något deprimerad, hon var alltid en bit bort för att Ester var överallt på samma gång. Hon blev nog ganska förvånad! Men hon accepterade Ester och nu är dom oskiljaktiga ♥ Det bästa Svea vet är mat, hon gör allt för mat! Och bollar, hon älskar att apportera! Och bada!

En av mina favoritbilder på Svea:



Vidare till... Ester! Ester är en 3 år fylld svart labrador tik som älskar alla i hela världen! Men jag och Ester har alltid varit ett team, väldigt nära varandra. Hon är underbart söt och vägrar växa upp och är en valp i en stor kropp! Men labradorer brukar vara valpiga ganska långt in på livet! Det bästa Ester vet är mat, särskilt morötter haha! (och strumpor...) Hon har tuggat sönder en MP3, mobil, skor o.s.v för mig, men äsch, man skrattar väl åt det efteråt, (lååång tid efter dock) Ester älskar också att bada, det är populärt bland retrivers har jag förstått! Men hon har aldrig förstått sig på det här med apportering :p




Och vidare till familjens senaste uppgradering.... Ofelia!
Ofelia är våran lilla kattunge, som vi haft ett par månader nu! Hon är galen, snabb och söt! Hon har nu kommit på att det finns en värld utanför ytterdörren! Så hon har rymt ett par gånger, haha. Hon får ju inte komma ut innan vi steriliserar henne. Men hon är rätt bra på att sysselsätta sig inne, såsom river sönder papper, kela med oss, klättra överallt.. Hon är en smart kisse, tror jag. Hon är väldigt påhittig. Ibland får hon spinn och springer runt, runt, runt och leker spiderman! HAHAH! Ofelias favoritplats är antingen i ett fönster där hon kan kolla på fåglarna och allt annat spännande, i någons knä, eller på mammas bärbara dator! Den är ju varm och go vet ni ;)
Smeknamn: Galning, spider, knäppgök och sötnos!

*highfive*



Nu tar vi Kjell! (inte vi som döpt honom.. haha)
Kjell köpte vi för att han skulle bli stallkatt, men det ville inte han, så han är en liten kille på 3 år som vi fick förrförra året i september. Han är nog den keligaste i världen, och Ofelias polare! Han är ganska lugn, han tycker om att chilla! Han ser sig nog som lite vuxnare nu när Ofelia flyttade in haha. Big boy! ;)
Smeknamn: Kjellis, kjellemannen och sötnos!

Sen har jag en kanin också, på 5 år. Världens tuffaste! Nina är hennes namn! :) Hon är bästa vän med Kjell, haha så sjukt gulligt! Hon är min lilla sockertopp!
(har dock inga bra bilder)

Hästarna har jag presenterat innan! presentationen på dom hittar ni här: http://jenniferochklara.blogg.se/2011/january/godmorgon-eller-x.html
Sen finns det ju sjukt mycket mer att berätta om alla djuren, men skulle inte få plats med det här.
Den ni vet mest om är nod Dolittle antar jag :p


Kommentarer
Postat av: Victoria

Du glömde ett favorittilltugg som Ester har: tomma mjölkkartonger, tydligen vansinnigt goda ;)

Skickade över en bild på din kanin från i somras, inte så bra men rätt söt :)

2011-02-27 @ 09:22:12
URL: http://victoria-81.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0