Sammanfattning

Nu ska jag sätta ihop filmen från igår, ska bara ladda in filmerna först. Får se om jag tar med filmen från första rundan som inte gick särskilt bra, då han vägrade på tvåan och 6:an för att dom var "läskiga" och jag ramade inte in honom ordentligt. Koncentrerade mig så mycket på att få ner honom då det var raksträckor mellan båda hindrerna! *Jag skriver sammanfattningen nu när ändå är igång* Men vi hoppade till slut hela banan!

Jag var fast besluten att hoppa en runda till i samma klass med lite mellanrum! Det gick sååå mycket bättre, ramade verkligen in honom mot 2:an, han fjompade sig bara för att han stannat på den innan, men jag kände det på honom så jag la till skänkeln och gjorde en riktigt stor eftergift haha! Han stannade inte på 6an och visade inga tecken på det heller, så hoppade vi resten av banan och vi gick felfritt!

Vi kom till tävlingen lite tidigt denna gången med, så störande. Han fick en rejäl framridning iallafall! Hoppade honom 2 gånger på oxern framhoppningen, två gånger på räcket och två gånger på lilla hindret sen fick det räcka. Skrittade honom ute och bara myste och så. Jag var inte ett dugg nervös någon gång igår! Var så besluten om att åka därifrån med en bra känsla.

Så jag ska nog starta i Ulricehamn nästa söndag ändå (första starten av Gotacupen) Annars är det bara Alicia och Jennifer som ska starta, för att Ebba skulle göra något.. Så två räknad inte som ett lag, och då får laget typ minuspoäng. Vill ju inte förstöra för dom andra, men ska jag vara ärlig har jag ingen lust att starta ändå, gillar inte all stress på tävlingar, press, allt är hit och dit, upp och ner och hästar och människor överallt. RÖRIGT som fan helt enkelt.. Eller räcker ens ordet rörigt? hmm.. Har inte funnit mig i tävlingar än, som jag skrivit tidigare.

yeye, det är som det är!

Nu ska jag göra filmen.



Kommentarer
Postat av: Ebba =D

Har konfagrej på den söndagen (!) och det är säkert ganska viktigt -.- Sen så så skulle det inte kännas super med en häst som inte varit igång i mer än en vecka och gå på lokal direkt, gött att ni ska tävla! Tävlingar handlar mest om rutin, det får ni snart! =) Ha det bra och lycka till i laget! =D (Får se hur pass fräch spice är men tror jag kan vara med övriga omgångar. =D

2011-04-29 @ 22:40:03
URL: http://nettlehill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0